תפריט נגישות

רב"ט חיים אברבנאל ז"ל

חיים אברבנאל
בן 19 בנפלו
בן רות ויצחק
נולד בלוד
בז' בתמוז תשי"ד, 8/7/1954
התגורר בלוד
התגייס ב-3.8.1972
שרת בחיל הנדסה גד' 605
נפל בקרב
בכ"ז בתשרי תשל"ד, 22/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 4, שורה: 4, קבר: 8.
הותיר: הורים ושני אחים - חגי וישראל

קורות חיים

אברבנאל חיים בן רות ויצחק. למד בביה"ס היסודי "המעפילים" בלוד והמשיך בלימודיו בביה"ס התיכון המקצועי "אורט", במגמת מסגרות-מכנית. חיים היה תלמיד טוב וממושמע ואהוב על מוריו ועל חבריו. לאחר שסיים את לימודיו עבד במפעלי התעשייה האווירית, בפחחות מטוסים. הממונים עליו שיבחוהו על חריצותו, התמדתו, שקדנותו, אחריותו ודייקנותו. חיים נמנה עם חברי בית-הנוער על-שם לזרוס בלוד. חובב ספורט ומצטיין במשחק הכדורסל, יחד עם זאת אוהב ספר. וכששקע בקריאה לא הניח את הספר מידיו עד שסיימו. חיים היה צנוע, אהב את הפשטות ושמח בחלקו. הוא לא הלך רכיל והיה איש-סוד נאמן. היו בו אורך-רוח וסבלנות וידע להטות אוזן קשובה לידידיו. חבריו אהבוהו על נכונותו לעזור. היה אדיב ונעים-הליכות, בעל חוש הומור, אופטימי וחייכן. בן נאמן ומסור להוריו ורחש להם כבוד רב.

חיים גויס לחיל ההנדסה בתחילת אוגוסט 1972 ונעשה פלס. חייל אחראי ומסור לתפקידו, ושימש דוגמה לחבריו בסבלנותו ובצייתנותו. כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים נשלחה יחידת הגישור שעמה נמנה לחזית הדרום.

אור ליום כ"ז בתשרי תשל"ד (22.10.1973), במוצב "מצמד", שלגדות תעלת סואץ, נפגע חיים מפצצת קטיושה ונהרג במקום. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בהר-הרצל. השאיר אחריו הורים ושני אחים. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי. במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "בנכם, רב"ט חיים אברבנאל ז"ל, נהרג שבע דקות לפני היכנס הפסקת-האש לתוקפה, תוך ביצוע תפקידו בבניית הגשרים על תעלת-סואץ. הוא היה אחד החיילים המצטיינים בפלוגה. תמיד התנדב לביצוע כל תפקיד. השתתף בפעולות נוספות במלחמה ובכולן הצטיין".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה